In de categorie Oeps - Reisverslag uit Dimitrovgrad, Servië van De camionet van Benji&Margot - WaarBenJij.nu In de categorie Oeps - Reisverslag uit Dimitrovgrad, Servië van De camionet van Benji&Margot - WaarBenJij.nu

In de categorie Oeps

Door: Benji & Margot

Blijf op de hoogte en volg De camionet van Benji&Margot

20 December 2009 | Servië, Dimitrovgrad

Oeps,

We zijn uit Istanbul vertrokken richting Bulgarije, dit was meteen onze meest irritante grensovergang.
Jaja, stel je voor van allemaal was de EU binnengaan het stomste.
Mensen die voorkruipen, JB die eigenlijk gewoon geblokkeerd staat en als laatste moest wachten.
Het ging echt te ver, en toen ik het beu was en probeerde wat orde in de zaak te brengen was er een Bulgaar die dan maar voor de optie koos. Kben aan de kant gesprongen ze, geen nood.
Na een volle scheldlaag aan twee 'Fransmannen` en VEEL geduld zijn we dan de EU illegaal binnengereden. Ja, pff welcome back welcome back.

Ondertussen zaten we al goed onderploetert in de sneeuw en gingen op weg naar Servie, de twee losers die we zijn hadden we ook eindelijk door dat Beograd Engels is voor Belgrado.

Op naar de volgende grens dan maar, Bulgarije-Servie.
Bulgarije buitenrijden ging zonder problemen, Servie binnenrijden is niet meer gelukt.
JB zijn koppelingsbakske is moe geraakt en we geraakten niet meer vooruit.
Inderdaad Benji heeft JB de Servische grens moeten overduwen. HELEMAAL ALLEEN, again welcome back in Europe... Dit is gewoon ondenkbaar in Centraal-Azie, wij hebben ook oneindig veel lifters meegenomen, Benji duwde autos en sleepte iemand 300 km ver.
Toen ik nu iemand zocht om ons te slepen hadden ze geen tijd of vroegen ze geld.
Gelukkig hebben we een supervriendelijke Bulgaar gevonden, die ons op zijn weg naar Oostenrijk heeft gesleept tot aan een garage. Alleja, meerdere garages, want blijkbaar was het zaterdag een feestdag in Servie. Niet in Bulgarije, dus we hadden ons de goede kant uitgeduwd, huhum.
Na twee interventies van de flikken, die een beetje rondgebeld hebben, kwamen we bij een open garage.
JB bleef daar en de garagist heeft ons naar een hotel gevoerd.
Eigenlijk is dat nog niet zo slecht, want het ligt hier net als in Belgie vol met sneeuw, en onze fles water stond de nacht ervoor bevroren naast mijn bed...
Dusja, nu zitten we zeker tot maandag vast in Dimitrovgrad, een Wortegempje aan de Servische grens...

Maar hoe dan ook, tot snel!

Hi!

So we entered the European Union in Bulgaria. This was the most frustrating border we crossed during the trip. Nobody was waiting, pushing other cars, making a total mess out of it.
I started shouting around a bit, was almost run over by a car, and in the end, with a lot of patience we entered EU illegal.
The following border, Bulgaria-Serbia IT happened, JB broke down and we were stuck in Nomandsland!
Benji had to push the car over the border, icecold and totally alone! Nobody came out of his car to help him, if you compare this with Central Asia...
Luckily we found a very friendly Bulgarian, who pulled us to the garage on his way to Austria...
SOOO Now we are here, stuck for the weekend in Dimitrovgrad, a little town in Serbia.
Monday we will speak with the garagist about the things that have to be replaced...
Luckily we have a warm hotel room to sleep, because it s full of snow here...

La grande panne,

Beacoup l avaient predit, certains avaient parie... He voila J-B est tombee malade. Elle avait deja un petit rhume, mais j avais espere que l embrayage tienne encore qqes jours. Mais non il nous a lache et pas n importe ou, dans le No-mans land entre la Bulgarie et la Serbie. Avec comme consequence folklorique que nous avons passe la frontiere avec Margot au volant et moi qui pousse la camionette tout seul (pas une bonne ame pour m aider...)

En plus, la nuit d avant fut vraiment tres froide, car meme nos super sac de couchage n ont pas suffit. On apprendra plus tard qu il faisait au moins -8 deg... Pour courronner le tout, nos reserve de gaz sont epuisee. heureusement on a une bonne veste, gants et bonnet et puis la neige ne me mettra jamais de mauvaise humeur.

A la douane, ils nous ont quand meme controle tres rapidemment et ensuite Margot a utilise tous ses charmes pour convraincre un type en audi A6 de nous tirer jusqu au garage le plus proche et ce sur une route enneigee, que du bonheur.

Alors pas de bol, samedi etait un jour feriee en Serbie, ensuite dimanche et donc demain on attend le verdict et les pieces de rechange. Car notre objectif est encore toujours de boucler notre tour en 100jours et d arriver le 23 (sans plus passer par l Italie biensur).

mais rassurez vous, on est maintenant a dimitrovgrad dans un petit hotel ou evidemment nous sommes les seul hotes. Il est chaud, sympa et avec un melande d allemand et de russe ont peut meme tailler une bavette avec le personnel.

Ici aussi il neige un max, on est en plein milieu des montagnes, mais pas de ski donc je me contente de construire des bonhommes de neige.

Margot, Benji, sans JB

• 20 December 2009 - 13:45

De Camionet Van Benji&Margot :

LET OOK OP DE TEMPERATUUR!

• 20 December 2009 - 14:09

Zio Vincenzo:

Good Luck Nipotina!
    Come on, come on!!!

• 20 December 2009 - 14:12

Nina:

Kom maar naar (iets) warmere gebieden! Jullie reis klinkt echt prachtig. Hopelijk tot binnenkort.
    Xxx

• 20 December 2009 - 18:00

GP:

aie aie aie pauve JB
    Elle aurait fait son possible, comme un cheval fourbu elle demande du repos. Il faut la ramener en Belgique. Ne pas l'abandonné svp.
    Courage vous êtes en vue!
    Ici c'est la Sibérie.
    Pour celui qui aime la neige c'est nikel.
    Recherchons bonne âme pour déblayer le trotoir.
    A bon entendeur salut!
    Bisous à tous les deux et à très bientôt.

• 20 December 2009 - 21:22

KURT:

met wortels en een klontje suiker zal het niet lukken zeker deze keer. Gene paniek, 't zal wat kosten maar 't zal wel te genezen zijn. Alles bij elkaar na zo'n rit moogde niet klagen zeker. Kop omhoog en verder naar het doel.

• 20 December 2009 - 22:16

Olivia :

't is misschien een teken dat jullie nog wat langer moeten reizen... JB wil gewoon niet naar huis!! Dan wordt hij ziek. Goed gezien zou ik zeggen. Aller geniet toch nog goed van de laatste week , groetjes

• 21 December 2009 - 17:06

Papa Et Maman:

Certains voyages sont merveilleux......et je pense que ce sera le cas du vôtre .
    N'oubliez pas le proverbe malgache qui dit qu'il vaut mieux arriver trop tard que pas du tout . Continuez à être prudent mais, la maison est éclairée, le sapin ( 5 m !) est garni, les cadeaux s'amoncellent.......( j'exagère à peine )bref :tout, tout , tout est prêt pour vous accueillir . Nous faisons confiance à jb, à ses 2 conducteurs et à ......euro assistance .xxxxxxxxxxxx

• 21 December 2009 - 19:31

Fifi En Nana:

moest ik jullie zijn dan zou ik zeggen dat we ondergesneeuwd zijn en niet voor het begin van de lente kunnen terugkeren ....en als we da nie geloven dat gans uwen barchock in uw wielen gedraaid is en ge onmogelijk verder kunt ...