Polish Hospitality - Reisverslag uit Warschau, Polen van De camionet van Benji&Margot - WaarBenJij.nu Polish Hospitality - Reisverslag uit Warschau, Polen van De camionet van Benji&Margot - WaarBenJij.nu

Polish Hospitality

Door: Benji & Margot

Blijf op de hoogte en volg De camionet van Benji&Margot

20 September 2009 | Polen, Warschau

Halloha!

Nu we internet hebben moeten we ervan profiteren. Vijf dagen Polen zijn een feit, we hebben mogen genieten van onvoorwaardelijke Poolse gastvrijheid van Joanna en Karolina hier in Warsaw, echt niet te doen vriendelijk. We voelden ons bijna beetje schuldig, zelfs onze was is gedaan.
Gegidst worden door locals is echt een onderdompeling, dus we hebben Polen wat beter leren kennen.

Over Polen...

* als er in de Sovjettijd geen keuze was, wordt dat nu ruimschoots gecompenseerd in de winkels, wat een keuze, ongeveer 5000 soorten sap en chips met kotelet, goulash en zelfs kebabsmaak...
* we hebben een heleboel Oost-Europese woonblokken gezien en erin geslapen. Deze appartementen hebben geen gemeenschappelijke ruimte, je moet eten in je slaapkamer of aan een kleine tafel in de keuken. Er is ook geen living, dus in de twee appartementen sliepen ze op zetelbedden, die ze iedere avond opnieuw opmaken.
* het openbaar vervoer is hier goed uitgebouwd, overdag rijden er mooie bussen, maar 's nachts halen ze wrakken naar boven.
* De gemiddelde Poolse kerel heeft haar tussen de 1 a 10 mm, ze zijn ook erg breed. Zaterdag zijn we naar een club geweest, het voelt alsof je voortdurend bent omringt door security.
* De 2e wereldoorlog komt steeds terug, voor tijdsaanduiding refereren ze vaak naar 'after second world war' enzo, ik wist er niet zoveel van, ik zal nog moeten bijlezen.

We hebben zeer goede gidsen gehad en 4 overnachtingen gehad met een echt dak boven ons hoofd... morgen vertrekken we naar Oekraine.

Aja, Benji heeft al een band vervangen, met succes!!!!

Hi!

Here in Poland we slept in real apartments, what a hospitality here.

We had already a flat tire, but Benji fixed it quite fast!
About Poland:
* In shops there is unbelievably many choice. I saw 5000 kind of juices, and potato chips with pork, kebab and goulash taste.
* During the night the old busses come out, because than the people are drunk, and can make the bus dirty.
* Almost all Polish guys have short hair and have a lot of muscles. They all look like security guys to me.
* The apartments here have no common rooms, which is strange because it's hard to eat together.
* Polish pupils study about a year about the second world war, it's very important for their history.

Tomorrow we are leaving the European Union...

Bonjour tout le monde et le reste aussi

Bon soyons clair on va en profiter tant qu on a internet pour donner des nouvelles.

On fut plus que bien accueilli a Poznan et Varsovie. Habiter des blocs sovietique est chose normale ici. Et on a eu l occasion d essayer ce style de vie de l interieur et on a donc du laisse la camionette toute seule pour plusieurs nuits.

Apres avoir vraiment bien visite Poznan et Varsovie on a compense en testant les Bars et Clubs. Si jamais la tecktonik devient populaire d ici peu en Pologne sqchez que j y serew pour quelque chose.

Je dois revoir un peu l histoire de la Pologne car il se sont vraiment fait avoir par tout le monde.

Premier probleme technique resolu avec brio : pipette du pneu foutue, je l ai change puis on a ete chez un garagiste Polonais qui soit disant parlait Allemand, mais moi aussi donc on s est compris sans probleme ;-)

Demain on quitte l UE...

A oui comme vous l aurez remarque il n y a pas d accent sur un clavier Polonais

Sinon amusez vous bien n hesitez pas a donner de vos nouvelles. Comment vont les Malgaches et Toc toc?

Benji Margot et Jolly Bumper

• 20 September 2009 - 19:44

Christel Crol:

Hé Margot en Benji
    Super leuk om jullie trip te volgen !! Geniet ervan en amuseer jullie !!!

• 20 September 2009 - 20:35

Maud:

waren die kebabchips lekker ?
    k Kan mij da precies nie echt voorstellen :p

• 20 September 2009 - 20:52

KURT:

DUS EEN BAND VERVANGEN LUKT.
    DE OLIE NAZIEN OOK NIET VERGETEN? EN HET WATERPIJL. GE MOET UW MACHIEN KNUFFELEN GELIJK EN BEERKE: JOLLY BUMPER MOET NOG EEN HELE TIJD MEE.

• 21 September 2009 - 07:55

Paps:

Fini de rigoler, maintenant ca va devenir du sérieux.
    T° a Moscou encore entre 4°C et 18°C dans les 10 jours. Mais on sera de toute facon là pour vous réchauffer le coeur. Bonne route à vous deux et à Jolly Bumber aussi.

• 21 September 2009 - 10:31

Olivia:

Toffe foto's! Aller nog een band te gaan en dan zij jullie terug zeker ;-)

• 22 September 2009 - 07:58

Maman:

Je me réjouis de voir que ce voyage augmentera tes connaissances géographiques.........
    Quel plaisir de voir vos photos.....
    Bonne route . Bisous à tous les 2 .

• 23 September 2009 - 05:23

Les Apprentis Malgac:

Tant que ce sont vos pneus qui se dégonflent et pas vous, on peut encore espérer vous voir en photo avec un xxxxKHSTAN. On pensera à vous au chaud qand vous arrivez dans l'Oural. Les blocs sovétiques vous paraitront bien plus séduisant ;-)

• 24 September 2009 - 10:03

Ine:

dag meid,
    super om alles zo goed te volgen, wou dat ik ook opnieuw naar ergens kon vertrekken, nu jaloers, zoals jij was toen ik in india zat, hihi
    maar ja er begint nu een nieuwe uitdaging voor me, kheb werk gevonden!! in forensische psychiatrie in zelzate.. joepie!!
    amuseer jullie nog goed hé..

• 28 September 2009 - 13:38

Olivier:

Haha zalig, superherkendbaar voor mij :-)
    Veel plezier en succes met jullie 100dagentrip!

xxx
    Olivier