Premiers jours - Reisverslag uit Poznań, Polen van De camionet van Benji&Margot - WaarBenJij.nu Premiers jours - Reisverslag uit Poznań, Polen van De camionet van Benji&Margot - WaarBenJij.nu

Premiers jours

Door: Benji & Margot

Blijf op de hoogte en volg De camionet van Benji&Margot

18 September 2009 | Polen, Poznań

Bonjour a tous!

c est depuis la Pologne que vous parviennent les premieres nouvelles. Premier reveil a 6h du mat apres la proclammation de margot, un peu dur mais 11h plus tard nous etions deja a Berlin.

Apres avoir elu domicile sur un magnifique parking du Mc Donald une petite visite by Night puis by Day pour decouvrir cette ville remplie d histoire.

Hier on s est engoufre encore un peu plus a l Est pour arriver a Poznan ou on a ete accueilli par une amie de Margot.

La camionette roule bien et nous offre tout le confort dont on pourrait rever ;-)

C est qvec une vue sur des dizaine de bloc d habitation bien cubique que je termine ce petit mot et remet le bonjour a tous

Jowjowjow!

Hier een eerste update, vanuit Poznan, Polen! Dinsdag zijn we supervroeg vertrokken, we hebben vrij vlot gereden, alleen in Duitsland hebben ze wat last van "Wir bauen fur sie". Dan kwam de eerste keer de grote vraag: Waar parkeren we onze camionette? Tis de McDo geworden even buiten het centrum van Berlijn. Hij was 24h uur open, en daarmee hadden wij ook een badkamer de klok rond! ;)
Berlijn zelf is echt een MEGAgrote stad, niet normaal. Gewoonlijk kun je de bezienswaardigheden allemaal te voet bezoeken, in Berlijn helemaal niet, U en S bahn dan maar... We hebben ook veel 'kleine Christianiatjes' ontdekt; mini oases in de stad, met een strand en van die chill muziek!
Daarna zijn we doorgereden naar Poznan, echt vreemd, we reden precies door niemandsland, enkel aan wisselkantoren, tankstations en vrouwen geen gebrek. Er waren ook veel nightclubs - 24h uur per dag open :s
Met het tanken kwam de eerste moeilijkheid: de taal! Pfff, niet veel van te snappen van die Kuifjetaal...
Nu logeren we bij Joanna in Poznan, in een appa-blok zoals je verwacht in Polen. Maar eigenlijk is dat zo slecht nog niet bedacht, er is meer plaats in de stad, en der komt echt veel licht binnen in het appartement. Gisteren bezochten we de oude stad, awel tegen de verwachting in, echt supermooi! Naast het centrale plein zijn we ook verliefd geworden op de Fiat Malucha, een miniscule Fiat die enkel in Polen werd gebouwd, tot 1991.

voila, hier ga ik afsluiten, want we moeten nu naar het centrum Joanna oppikken na de Engelse les!
BTW het is niet verboden om te reageren op de website!

Hihihi!

First message out of Poland! Our first stop was Berlin, what an extremely big city that is! You can ask my feet en knees! But... we discovered also a lot of little Cristiana's, little beaches with chilly music and a certain kind of smell...
The most difficult thing is off course: where to park the car? We parked two days next to the mcDo, since it was open 24h a day, we had a bathroom all the time! ;)
when we left we saw a sign saying: one hour parking max... oops!
On the way to Poland, it looked like nobody lived in this place... We saw gas stations, moneychange and women, and oh yeah nightclubs, open 24h a day.
Now we arrived in Poznan - Poland, this is the point were communication stops, German I could understand rather good, Polish hmmm rather bad ;)
Yesterday we felt in love with Poznan's central square and with the Fiat Malucha, a tiny Fiat, only produced in Poland...

Keep an eye on this blog for next updates!

Benji & Margot

• 18 September 2009 - 18:41

Maman Et Papa:

Et dire qu'on a essayé de t'éduquer en évitant les mac-do.......
    A bientôt et bonne route à vous 2.
    96 bisous......

• 19 September 2009 - 15:01

Kurt:

als ge daar ergens op internet kunt, en als ge uw kabel vindt om uw fototoestel aan een pc te verbinden, kunt ge ons misschien ook eens laten meekijken naar het beeld van de dag...

• 20 September 2009 - 20:49

Maarten:

Met veel plezier volg ik jullie belevenissen.. jullie zullen vast en zeker NOG taalproblemen kennen :p Als er iets ernstig zou zijn, je weet me te vinden :D

Groetjes,

Maarten