Dasha-food in Moscow - Reisverslag uit Moskou, Rusland van De camionet van Benji&Margot - WaarBenJij.nu Dasha-food in Moscow - Reisverslag uit Moskou, Rusland van De camionet van Benji&Margot - WaarBenJij.nu

Dasha-food in Moscow

Door: Benji & Margot

Blijf op de hoogte en volg De camionet van Benji&Margot

28 September 2009 | Rusland, Moskou

Haidiho!

We zijn in Moskou! Meteen de grootste stad die we zullen bezoeken.
Toen we ut Kiev vertrokken zijn we doorgereden naar de grens met Rusland, net voor de grens moesten we een slaapplaats vinden, zodat we 's morgens vroeg aan het ritueel konden beginnen. We hadden een goede slaapplaats gevonden, naar een nogal zatte vent vond ons wat te interessant, dus zochten we verder, weer zatte vent, dan maar derde slaapplaats genomen... 's Morgens stonden de kalkoenen klaar om onze etensresten op te eten, Oekraiense kalkoenen zijn even dwaas als hun Belgische collega's.
De grensprocedure verliep nogal mjah... we moesten een verzekering kopen dat wisten we maar we wilden die nu ook niet aan de eerste de beste kwiebel kopen, vrij fijn als je die mannen niet verstaat. Toen Benji zei call our friend in Kiev zei hij: no no go go. Bewijst hoe koosjer het allemaal is ;)
Oekraine buitengeraken was niet zo simpel, als wij niets ondernamen stonden we er nu nog. Ze verzamelden ook allemaal euro's, carta carta was het antwoord. De grootste truc was benji in de auto laten en mij laten rondlopen bij al die venten en veel lachen vooral veel lachen... Daarna volgde de Russische grens, veel efficienter en er sprak zelfs een Duits! De totale ceremonie duurde 3 uur.
Na twee dagen zijn we in Moskou aangekomen, we zijn opnieuw te gast bij echte Moskovieten, we kunnen het zelf bijna niet geloven. Toen we even buiten Moskou waren moesten we wachten, daarna zijn Sergey en Maksim ons echt komen escorteren tot aan Maksims appartement. We zijn hier echt verwend, deze familie heeft een Dasha, een butienverblijf op den buiten dus, en al die groenten enzo daar doen ze zotte dingen mee! Ik heb hier echt appelsap geproefd, een echt godendrankje! We hebben twee dagen een rondleiding gekregen met de auto (Maksim rijdt erg euhm ja Russisch ;0) en Sergey trad vooral op als vertaler. Zo verwend niet normaal!
Het rode plein, kremlin, buitenverblijf van de tsar,... we zagen het allemaal.

Morgen gaan we ons trachten te registreren hier, want het motto van Politie uw vriend geldt hier niet. We kregen een keer teken dat we met de auto langs de kant moesten, maar we "hebben het niet gezien" oeps... ;) Daarna trekken we verder oostwaarts, ik denk wel dat we minder updates gaan kunnen geven!

Bedankt aan iedereen die berichtje heeft achtergelaten!

Hi!

This message is from Moscow! After Kiev we slept close to the Russian border (after driving away from two drunk guys) to start the border procedure early. To get in Russia was rather easy, they were friendly and spoke German. The hardest part was to get out of Ukrain, "We collect Euros". The whole thing took 3 hours.
Now we are in Moscow, we may sleep in Maksims place, he took really good care of us togheter with Sergey, our walking dictionary! They were both very friendly and showed us the city, we saw the red square, kremlin... Today we walked in the tsar's summer residence, incredibly big!
Tomorrow we will try to register in Moscow and afterwards we continue our trip to the east!

Bonjour a tous,

Nous revoila pour l info bi-hebdomadaire (jusqua present mais pas sur que ca va durer). Bon bref je ne sais pas par quoi commencer.

A oui on a quitte Kiev pour traverser la frontiere. le soir arrivant on a chercher un endorit pour dormir apres avoir trouve l emplacement ideal, un alcoholique du coin nous invitait 'cordialement' a venir dormir chez lui. Ne me donnant aucune attention mais celle-ci etant focalisee uniquement sur Margot nous avons subtilement continue notre route pour aller dans le village voisin et pour tomber sur un autre alcoholique, le 3ieme essai fut le bon.

Sinon la frontiere fut traversee facilement (a peine 3h de dure negociation) la frontiere Russe. On n avait pas d assurance Russe et nous avons du demande a une employee ne parlant que sa langue maternelle ou et comment on devait regler ce probleme. Haha vive le dico et le 'body language'.

Je vous ecris maintenant depuis Moscou ou on est arrive samedi midi. Et la Sergei et Maksim nous attendait on a pu dormir chez Maksim et sergei faisait linterprete car Maksim ne parle pas super bien Anglais.

Visite by day et by night nickel. On a pu gouter tous les delicieux mets locaux prepare par sa maman et c est vraiment bon. Ben je retire ce que j ai dis, les cornichons ca peut etre delicieux.

Sinon demain on part pour vladimir et on doit regler encore l enregistrement des visas en russie...

Le saviez=vous : les Russes doivent aussi faire enregistrer leurs papiers si ils vont dans une autres regions que la leur pour une duree de plus de 3 jours... La bureaucratie n est pas encore finie par ici.

Jolly Bumper se porte a merveille et l armotisseur est juste un peu plus bruyant mais pas d inquietude pour cela.

Voila c est a peu pret tout je pense si jai oublie quelque chose vous n avez qu a lire le neerlandais ou l anglais Margot a une meilleur memoire.

Bonjour a tous, A la famille meme si certain se la coule douce au soleil (ok je sais c est pas vrai mais nous on va commencer a avoir froid)

Margot Benji et Jolly Bumper

• 27 September 2009 - 21:20

Kurt:

let maar op met die drinkebroers, dat ze niet voor Bumper zijn voeten lopen. Kennen die Moscovieten ook volk ergens op uw route? Dat wordt anders een luxetrip.
    Tot volgende bericht...jullie worden gevolgd.

• 28 September 2009 - 15:27

MAUD:

Er zit ne Oekrainse Sergey in mijn klas, als ge connecties nodig hebt, ie kan er altijd voor zorgen e ;D
    Nog veeeeel plezier en kben al benieuwd naar de rest van jullie reis!

• 28 September 2009 - 16:28

Maman:

Votre débrouillardise m'épate! Continuez commr ça les zozos !

• 28 September 2009 - 16:35

Sarah Devloo:

Hallo Margot, ook ik volg jullie reis op de voet! Leuk om te lezen wat je daar allemaal beleeft! :) Geniet er nog van!

• 29 September 2009 - 19:42

Greet:

Ahum, da verloopt daar allemaal vlotjes zo te lezen!! nice!!
    ik mrgn mijn laatste dag in wortegem, vlgnde week n weekje in de Crocodile in kortrijk..
    ook hier staat het leven niet stil. al had ik het toch wel even moeilijk met de eerste 'schoolweek'.. nostalgie..

• 30 September 2009 - 10:28

Paps:

d'après ce que vous raconter, ca semble vrai que vous êtes vraiment en Russie...!!!
    - côté météo ca va se raffraîchir jusqu'à vendredi et se réchauffer dimanche pour toujours rester positif mais pluie.
    - pour votre assurance vérifier bien en bas à droite (je crois)si la date indiquée est suffisante pour votre séjour sinon il faut la faire prolonger à temps mais c possible.
    - bonne route à vous trois...je parle de jolly bumber evidement!