In love with the Russian version of Barcelona... - Reisverslag uit Kiev, Oekraïne van De camionet van Benji&Margot - WaarBenJij.nu In love with the Russian version of Barcelona... - Reisverslag uit Kiev, Oekraïne van De camionet van Benji&Margot - WaarBenJij.nu

In love with the Russian version of Barcelona...

Door: Benji & Margot

Blijf op de hoogte en volg De camionet van Benji&Margot

23 September 2009 | Oekraïne, Kiev

Jowjow!

This is Kiev calling!

Voordat we vertrokken uit Polen zijn we eerst eens langs de garage geweest. Er kwam namelijk een speciaal geluid uit de linkervoorkant. De garagist sprak goed Engels, en zijn helpers hebben de zaak onderzocht. Er is iets kapot aan de schokdemper, en hij zei dat we het thuis moesten laten maken. We zeiden dat dat maar na drie maand was en dat we naar Rusland gingen. Russia is worse than this problem was het antwoord. OK dan.
Op naar de Oekrainse grens, voor de truckers was er een megalange rij, maar wij konden in een half uurtje de grens over. De douaniers hadden echt de grootste lol toen we zeiden dat we naar Kazachstan gingen, ze riepen iedereen erbij om te grappen en te grollen... Een andere goede truk was precies dat ik alle papieren deed en Benji verschool zich wat in de camionet.
De autostrades zijn echt veel minder maar zodra we de grens over waren gebeurde het: in love with Ukrain. De vlag is er niet ver naast: blauwe lucht (we hebben al altijd goed weer gehad) en geel op de grond van de velden. We zagen verkopers, fietsters, een scheve kapotte auto, paard en kar en een ontploft kieken op de autostrade en het kan blijkbaar ook zonder problemen op achteruit jaja achteruit te rijden op de autostrade!
In Kiev werden we onthaald door Olia en Natalia, inderdaad, we hebben een nacht in de camionet geslapen, in een mooi Oekrains dorpje en daarna opnieuw in een appartement. Kiev kan je vergelijken met een Russisch Barcelona. Echt een leuke stad, met orthodoxe kerken met gouden daken...
Morgen vertrekken we naar de Russische grens om er de 25e zo snel mogelijk over te gaan!

Hi!

We are in Kiev now! First we went to the garage in Poland because there was a strange noise. The garagist said: Russia is worse than this problem so...
The Ukrain highways are not European anymore we saw sellers, bikers, an exploded chicken, a totally damaged car and a car driving BACKWARDS on the highway!!!
Kiev is a very nice city, the Russian Barcelona you could say in our opinion. Tomorrow we drive to the border with Russia and the 25th we plan to enter Russia!

Je vai etre bref, car il est tard et la personne chez qui on loge est fatigue et je monopolise l ordinateur. Avant de quitter la Pologne on est passe chez un garagiste car il y avait un bruit a l avant de la camionette. Et en effet l armotisseur avant gauche est un peu foutu, mais le garagiste nous repond " you can drive with this till your country" alors on lui explique qu on est sur la route pour trois mois et qu on va vers le kazakhstan et la Russie et il nous repond "Russia is worse than this problem">

Sinon on a passe la frontiere en 30 minutes et l officier a rameute toutes ses troupes pour montrer les fous qui vont en voiture au kazakhstan...

Etre en velo, tracteur ou traverser a pied l autoroute n a l air de choquer personne, tout comme rouler pour 500m en marche arriere ou avec une voiture COMPLETEMENT detruite.

Sinon Kiev est superbe et l ukraine a lavantage d etre super bon marche car la monnaie a devalue a cause de la crise ce qui ramene le litre de diesel a 50 cent youpi

Demain on va a la frontiere Russie et apres demain on passe la frontiere et directin Moscou...

j ai surement oublie plein de details marrant car pour l instant tout est super ici mais ce sera pour une prochaine fois.

Salut a tous

Margot, Benji and Jolly Bumper

• 24 September 2009 - 07:47

Benoit:

Si vous passez la frontière russe, j'imagine que c'est le moment des adieux.

En tous cas, c'est vraiment un bel effort de votre part de traduire vos message dans 3 langues. Pensez vous également introduire une version espagnole bientot, ce serait un excellent exercice pour moi.

Bonne route

• 24 September 2009 - 07:58

Christel:

HEYHEY

Geniet er daar van hé. En hoe is het met de CD's??

• 24 September 2009 - 08:56

Paps:

on peut peut-être vous envoyer une 1/2 douzaine d'amortisseurs pour continuer la route...Essayons d'être serieux et espérons que vous pourrez résoudre ce problème à Moscou. Il y a une bonne dizaine de garages Mercedes et le 308 comme le votre est bien connu. On vous souhaite le meilleur. A bientôt

• 24 September 2009 - 15:52

Annemieke:

Hey hey,

Ik volg jullie reisverhalen op de voet! Ik ben blij dat alles tot nu toe relatief goed lijkt te verlopen, alleen jammer van de schokdemper. Ik merk dat jullie nog altijd even enthousiast zijn! Geniet er van en ik kijk uit naar het volgende verhaaltje :o).

Heel veel groetjes!

• 24 September 2009 - 18:16

Maman:

ouf, il vous reste encore 3 amortisseurs. Ca doit être suffisant....hihi
    A quand des photos de vous deux ?
    90 bisous

• 24 September 2009 - 23:19

Kurt:

oei, als dat geklop te erg wordt zal er toch een garage aan te pas komen... misschien opletten dat de vervangstukken niet slechter zijn dan wat er in zit.
    Kent ge verder ook nog volk?
    hou under goed.

• 25 September 2009 - 14:51

Les Apprentis Malgac:

Si ca avait ete les amortisseurs arrière, on se serait posé plus de questions ;-) Mais nous on croit que c'est plutot un boulon qui a laché (dans votre tete évidemment). Pour vous encourager: il parait qu'il vaut mieux casser un amotisseur qu'un joint de culasse ou les deux...

• 25 September 2009 - 17:38

GP Et Christine:

bravo vous tenez le coup.
    Bientôt le caviar sur macdo ??
    Nous pensons très fort à vous deux.
    Courage cela est très courageux de vous aventurer avec une pauvre vielle voiture.
    Bisous et tenez bon.

• 27 September 2009 - 19:45