Steppe! - Reisverslag uit Alma-Ata, Kazachstan van De camionet van Benji&Margot - WaarBenJij.nu Steppe! - Reisverslag uit Alma-Ata, Kazachstan van De camionet van Benji&Margot - WaarBenJij.nu

Steppe!

Door: Benji & Margot

Blijf op de hoogte en volg De camionet van Benji&Margot

21 Oktober 2009 | Kazachstan, Alma-Ata

Hallo!

Hier zijn we terug met een verslagje op een Azerty-toetsenbord! We zitten bij een Belg!

We hebben Karaganda verlaten en zijn nu tot in Almaty gereden, onze reis zag er nu anders uit: geen steden meer, maar steppe... Op onze weg zagen we de weinige bomen verdwijnen, en bleef er enkel dor gras over, daarna viel ook dit weg en waren we in de woestijn. Zo'n 100 km voor Almaty zagen we dan de bergen opkomen, we zagen wel enkel de top, heel raar zicht. Aja simon we zagen 2 kamelen en hordes, hordes dromedarissen!!!!
We zijn in de steppe getrokken te voet, op van die ja, grasbergen. Verder zagen we ook granieten heuvels, die eruit zagen als menselijk vet of kots uit de aarde, flubber, we hebben alle manieren geprobeerd om het uitgelegd te krijgen... gewoonweg prachtig. (om niet gans de tijd lof te zingen, er zijn ook grote problemen in KZ, alcoholisme is er een van, niet normaal...)
Te midden van de steppe hebben we ook het Spassk monument bezocht, eigenlijk is dit een massagraf, met een zerk per land waarvan er mensen gestorven zijn in de KarLag werkkampen. Er was niet zoveel te zien op deze plaats, maar we werden er stil van... Mensen die werden opgesloten omdat ze hun mening zeiden..
Nu zijn we in Almaty, de stad is niet zo speciaal, maar vandaag trokken we de bergen in naar het Big Almaty Lake, een prachtig turkooise meer omringd door besneeuwde bergtoppen.
We waren trouwens met drie aan boord van de camionet vandaag, Perrine, een vriendin van Benji uit België ging met ons mee.
We leerden nu ook 5 jonge leraars kennen, ze geven les in zo'n expatschool. Volgende week hebben ze vakantie, dus nu maken we plannen om een stuk van onze reis in groep te doen...
Nu kunnen we nog geen foto's plaatsen, maar die volgen zeker, hou de blog in de gaten, want de foto's zijn prachtig!

aja, band totaal staat op 4, ondertussen twee nieuwe gekocht, eentje was totaal verpulverd... (als je iets doet moet je het goed doen ej)

Hi guys!

We crossed the Kazak steppe and it was just amazing!!! From trees, to no trees, grass, to no grass, to sand and stones... We saw camels (only 2) and lots of dromedaries.
We hiked in the steppe, went just into the grass hills and enjoyed, there is nothing around... Furthermore we saw granite hills in very strange forms, you could say earth had vomited or something like that...
Today we walked up to the big Almaty lake, not so big but very blue and surounded by snow-capped mountains. splendid!

Joanna, Arek, Karolina, Natalia, Olia, Maksim (and mum and dad), Sergey, Zenya and Rouslan we still think about you and hope you follow us!

Bonjour a tous,

tout d'abord je vais essayer d'écrire avec les accents, quel bonheur de retrouver un clavier azerty.

Le thème de cette semaine était la nature. on a en effet fait la traversée du Kazakhstan du Nord vers le Sud. Les derniers petits buissons et arbustes qui restaient ont definitivement disparu pour laisser place a ce qu'on peut appeller les steppes arides. Très comparable a son cousin le desert par le fait qu'il n'y a strictement rien.

D'ailleurs dans les villages, la seule occupation que les hommes ont trouvée est l'alcoholisme ce qu'ils font fort bien il faut le reconnaitre.

Deux petites escapades en routes une dans les vallons desertiques et l'autre sur une formation rocheuse très particulière, comparable à de la graisse ou quelquechose comme cela.

Les photos suivront car il n'est pas possible pour l'instant de les mettres on line se sera pour dans qqes jours.

On est maintenant a Almaty, J ai vu de la neige youhou!!! Aujourd'hui on n'a d'ailleurs pas voyagé à deux mais à trois, car Perrine (Une copine qui était avec moi en première humanité, le monde est petit) nous a rejoint, très sympa et on part avec elle vers les canyons pour deux jours demain matin.

On a aussi rencontré Cinq anglais qui sont profs dans une école privée ici et ils se joignent a nous pour Qqes jours.

Les paysages sont vraiment très particulier et il nous a déjà couté 4 pneus crevés, mais on a racheter 2 nouveaux donc on peut de nouveau crever...

En fait, il y a surement plein de choses que j'oublie car le voyage est vraiment superbe.

Merci pour tous les messages encore une fois mais cela fait vraiment plaisir.

Le bonjour à tout le monde et plus particulièrement à toi!

• 21 Oktober 2009 - 17:17

Broer 1:

maar we werden er stil van... Mensen die werden opgesloten omdat ze hun mening zeiden.. Geen wonder dat je stil werd, hoeveel uur zou je op vrije voeten blijven in zo'n regime? En sinds wanneer vindt ge vet en kots prachtig? Ge zijt precies al veel veranderd.

• 21 Oktober 2009 - 18:19

Bernard:

Si les voyages forment la jeunesse comme on dit, alors la votre doit etre formidable. Quel voyage fantastique vous faites! Pour un peu, je serais jalous. Mais j'ai eu mon compte, maintenant à vous d'en profiter. Je vous suis de pres, comme ça je profite aussi un peu de l'aventure. A Noël!

• 21 Oktober 2009 - 19:36

Zio:

Go go go!!!

• 22 Oktober 2009 - 08:30

Paps:

rebonjour les aventuriers. Ca m'a fait très plaisir d'avoir pu vous joindre par tel et maman va certainement essayer de vous joindre par Skype tant que vous avez ce N° de tel. Tant mieux si tout va comme vous l'aviez prévu. Profitez-en bien. Il y en a de plus en plus qui suivent votre périple. à quand la présentation aux explorations du monde? gros bisous à vous deux.

• 22 Oktober 2009 - 14:38

Kasper:

Hallo Margot en Benji,

Jullie reis ziet er beestig uit!!

Keep on tripping, wees voorzichtig en veel meer fotos posten!

Het beste,
    Kasper

• 22 Oktober 2009 - 17:06

Mam:

draag zorg voor jullie fotoos. Kunt ge dat niet ergens opslaan?
    Welk weer is dat daar ?
    En het eten?Al lekkere taartjes geproefd?

• 22 Oktober 2009 - 19:06

Dikke Zus ,:

stoere Dries, schattige Viktor en perfecte n°2 wensen jullie en mooie reis nog, geniet ervan!

• 24 Oktober 2009 - 13:54

Christel:

Man man wat zien die foto's er geweldig uit !!! Ik droom nu ook van vakantie !!!
    Geniet er daar nog verder van !!!

• 24 Oktober 2009 - 18:45

Maman:

Vos photos sont tellement belles que papa veut y aller lui aussi! et avec moi!!!!!!
    On vous suit jour après jour comme si vous étiez des bandits de grand chemin ......
    Vous avez l'air heureux et ça nous réchauffe le coeur . Ici tout est O.K.On pense à vous.Kusjes aan jullie twee .

• 26 Oktober 2009 - 12:22

Question à Benji:

Dis je te pose la question, on ne sais jamais...
    Si tu cherches un boulot du 22 février jusque fin juin. Je peut t'aider ;-)
    Temps plein ou mi-temps.
    Dis moi quoi quoi quoi.
    Veel plezier nog!!!

• 29 Oktober 2009 - 14:04

Benji:

Pour ce qui est de la question du boulot, puis-je savoir qui est l auteur du message car cela pourrais m interesser...