Flikken! - Reisverslag uit Kazan’, Rusland van De camionet van Benji&Margot - WaarBenJij.nu Flikken! - Reisverslag uit Kazan’, Rusland van De camionet van Benji&Margot - WaarBenJij.nu

Flikken!

Door: Benji & Margot

Blijf op de hoogte en volg De camionet van Benji&Margot

02 Oktober 2009 | Rusland, Kazan’

Hallo!

Eerst en vooral bedankt voor de reacties! 't Is leuk om te lezen dat we gevolgd worden en om te horen hoe het met iedereen gaat.
Sinds het vorige berichtje hebben we het motto Flikken hou uzelf nu eens nuttig bezig.
Maar laten we beginnen bij het begin, Registreren in Moskou, om het kort te houden: het heeft 2 uur geduurd, dus 2 uur van Maksims tijd (voor de kopies) van z'n mama's tijd (onze landlady) en van Sergey (de tolk) Wij voelden ons vrij schuldig maar zij zeiden gewoon: Welcome in Russia...Daarna zijn we naar Suzdal getrokken, een tip van Maksim. Dit is een dorpje met dertig kerken en erg typische huizen. Myrom was het tweede nog meer typische dorp, we hebben er ook de haven gezien, daarmee vergeleken is de loods in bloso een pareltje.
Na Myrom trokken we verder naar Nizhny Novgorod en hebben we gelijk de eerste kou gevoeld...Nizhny viel bij ons erg in de smaak, vanop het Kremlin kan je de Oak in de Volga zien stromen...
In de eerste etape van Nizhny naar Kazan zei Benji plots keb iets illegaals gedaan en de flik eeft het gezien maar kben doorgereden (illegaal is camion voorsteken die niet bovengeraakt op de helling). Na een minuut of tien, net wanneer we op ons gemak waren zwaailicht en sirene langs de kant, tsjaka twas prijs, moest er vroeg of laat van komen. Na veel gezever mochten we doorrijden, geen boete ofzo... We hebben stickers van elk land waar we doorreden op de camionette en vertellen ons verhaal en dan kijken ze gewoon keer verbaasd en tis goe...
Tussen Nizhny en Kazan hadden we een rustige slaapplaats gevonden, dachten we... Tijdens ons eten plots gebonk op de deur, japla daar was er weer een flik, waarschijnlijk gebeld door de buren... We hebben ons eruit gepraat (deden ook niets mis) maar moesten dus wel een nieuwe slaapplaats zoeken. Deze agent verzamelde trouwens ook euro's, maar we xijn in Rusland dus hebben we alleen roebels he... Het klinkt hier nu msh vies, maar die flikken vallen best mee en doen gewoon hun werk. Ondertussen hebben ze al weer 2X teken gedaan dat we moesten stoppen (zonder reden), maar we "zien het niet". Iets zoeken op de grond, druk naar voor kijken, babbelen met passagier zijn nu de trucs als we controle zien (om de 50 km ofzo)
Vandaag zijn we dus aangekomen in Kazan, heel mooie stad, een deel van Tatarstan, de helft van de populatie is hier van het Turkse ras, dus veel meer donkere mensen dan in Moskou. In het Kremlin staat trouwens een moskee en een kathedraal samen! Omdat het zo regende hebben we de Russische Banja onderzocht (sauna dus) een echte Sovjetsauna, dat is de beste manier om het te beschrijven, maar we zijn nu wel proper tot het diepste van onze porien.
Om op papa zijn vraag te antwoorden, normaal hadden we hier nog een contact maar we hebben nog niet kunnen afspreken, daarna (tot nu toe) enkel nog een Belg in Tashkent. Om Simon gerust te stellen, we zullen normaal een visum hebben voor Turkmenistan (in Astana) en zo moeten we niet door die steppe.
Morgen verkennen we Kazan, hopelijk met wat meer zon, en daarna trekken we richting Oeral!

Hi!

This is a message from Kazan, half on our way in Russia.
When we left Moscow we had to register, this took us 2 hours! Afterwards we visited the two pretty towns Suzdal and Myrom.
Nizhny Novgorod was the next city which we both liked, you can see the confluence of the Oak in the Volga there...
On our way to Kazan we were stopped by the police, complete with noice and light, but we could go without fine.
On our sleep/campplace between Nizhny and Kazan we were also visited by the police (probably called by neighbours)so we had to look for a new place...
Police was not angry... luckily..
Now we are in Kazan, the weather is not so nice, so we decided to take a Banja, Russian Sauna, a real sovjer place I would say, but now we are clean!
Next we will go into the Ural for one more week Russia and than we go to Kazachstan!

• 03 Oktober 2009 - 11:25

Simon:

De hongersteppe ligt ten zuiden van Astana

• 05 Oktober 2009 - 14:19

Lesamoureux.be:

il nous semble que vous etes bien plus disciplinés que nous pour tenir un site à jour.. bonne continuation. si vous etes à la vodka pour lier connaissance, nous on soufre au rhum arrangé;-)c'est un plaisir de pouvoir suivre votre aventure.Percies dat de benji geen moed heeft gehad om het ook in het frans het te uitleggen of mss is hij onder de motor om met jolly bumper proberen voor te rijden. Veel succes van ons.

• 09 Oktober 2009 - 18:02

Bernard:

gezien mijn petekind er niet verdacht uitziet moet er wel een ander individu zijn dat de flikken al dat extra werk aan doet. foei